مدیافون

نرم افزار سی آر ام چیست + بررسی انواع آن

همانطور که میدانید امروزه کسب و کار ها از روش های متفاوتی جهت جذب و حفظ مشتری در فضای کاری خود استفاده می کنند. سی آر ام نیز یک نرم افزار با کارایی بالا و خدمات مفید در حفظ مشتریان و جذب آن است و در این راستا به سازمان های بزرگ و کوچک کمک می کند.

سی آر ام (CRM) مخفف عبارت Customer Relationship Management است که به معنای مدیریت ارتباط با مشتریان است. این نرم افزار در جهت جذب و سود آوری شرکت توانمند است و قادر به جمع آوری و ذخیره اطلاعات به صورت دقیق است که این مسئله در نوع نحوه برخورد با مشتری بسیار به سازمان ها کمک می کند.

سی آر ام با توجه به قابلیت های که دارد می تواند سه بخش حیاتی سازمان فروش، بازاریابی و خدمات مشتریان را انجام دهد‌. جذابیت CRM همین است که به طور خودکار وظایف خود را در قبال فروش و بازاریابی انجام می دهد. اینطور که پیداست سی آر ام فقط در جهت توسعه و رشد مجموعه گام برمیدارد و با امکانات و خدماتی که ارائه می دهد باعث می شود از نیرو های کمتر و در مدت زمان کوتاه کارهای خود را انجام داد.

سی آر ام انواع مختلفی دارد که برای جذب اشخاص و پیدا کردن سرنخ در جهت تبدیل یک شخص به مشتری و ایجاد یک رابطه عالی با آن می کوشد. با مدیافون همراه باشید تا شناخت بیشتری از این نرم افزار و انواع آن پیدا کنید.

انواع CRM

سی آر ام تحلیلی

این نوع از سی آر ام در جهت رفتار ها و فعالیت مشتریان به تحلیل می پردازد، اهمیت این تحلیل و اطلاعات در شناخت مشتری و انتخاب مسیر درست است. برای کسب این اطلاعات لازم است تا از تمامی قسمت های مختلف مجموعه تحقیق نمود که این امر را سی آر ام تحلیلی انجام می دهد و شما را برای انجام هر نوع برنامه تبلیغاتی در آینده آماده می سازد.

سی آر ام عملیاتی

این نوع از سی آر ام جهت فعالیت های بازاریابی، فروش و انجام خدمات پس از فروش است. همانطور که گفتیم با نرم افزار سی آر ام اطلاعات مشتریان جمع آوری و ذخیره می شوند و این اطلاعات در این قسمت به ما کمک می کند تا کسب و کار ما استفاده درست از این اطلاعات را داشته باشد.

سی آر ام تعاملی

در سی آر ام تعاملی به دنبال فرآیند هایی در جهت نحوه تعامل کارمندان و ابزارهای به کار گرفته شده و همچنین کل مجموعه با محیط بیرون از مجموعه شکل می گیرد. بیشتر هدف این نوع نرم افزار سی آر ام توجه و تمرکز بر روی بهتر پیش رفتن فعالیت ها و تعامل است.

سی آر ام استراتژیک

در این نوع سی آر ام مجموعه شما به تعبیه کردن فرآیند ها می پردازد تا از این طریق افراد را تبدیل به یک مشتری وفا دار کند با این نوع نرم افزار دیگر نیازی نیست که شما نگران سود نکردن و ضرر باشید چون سی آر ام استراتژیک مشتریان را همیشه راضی نگه می دارد.

هدف نرم افزار سی آر ام چیست؟

هدف اصلی این نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان و پاسخ به موقع به نیاز های آن ها می باشد زمانی که شما یک CRM خوب و موفق داشته باشید باید از موفقیت مجموعه خود شک نکنید و اطمینان داشته باشید که روابط سازمان با  مشتریانتان به خوبی پیش می رود. زمانی که این اتفاق برای یک مجموعه رخ دهد مشتریان آن وفا دار مانده و مجموعه دارای یک سودآوری فوق العاده می شود.

رضایت مشتری نام نیکو از یک سازمان برجای می گذارد و اعتبار یک مجموعه بیشتر می شود این موضوع خواست تمامی کسب و کارها می باشد که به جرات می توان گفت نرم افزار سی آر ام کمک شایانی در این امر به مشاغل مختلف می کند. پس بهتر است وجود این نرم افزار در کسب و کارها را دست کم نگیرید.

اطلاعات مشتریان توسط نرم افزار سی آر ام چگونه ذخیره سازی می شود؟

جمع آوری تمامی مشخصات و اطلاعات یک شخص با استفاده از این نرم افزار راحت و دسترسی به آن ها نیز ساده است. هر مشتری دارای یک پرونده است که تمامی تماس ها، فعالیت ها و سوابق آن ها به طور دقیق و صحیح در آن ثبت می شوند. همچنین باید بدانید که تمامی اطلاعات و فعالیت های لحظه ای را نیز می توان از این نرم افزار بدست آورد.

چگونه متوجه شویم که کسب و کار ما به CRM احتیاج دارد؟

از طریق موارد گفته شده زیر متوجه این امر می شویم؛

  • اگر کسب و کار شما هزینه های زیادی را در بخش های مختلف متقبل می شود
  • اگر نیاز به نظارت و بررسی فعالیت ها و عملکرد کارمندان خود دارید
  • اگر در قسمت های مختلف مجموعه دارای نا هماهنگی هستید
  • اگر به دنبال ثبت اطلاعات منسجم و دسترسی راحت به آن ها هستید
  • زمانی که به دنبال پیدا کردن سرنخ جهت خرید صد درصد مشتریان هستید
  • زمانی که متوجه وفا دار نماندن مشتریان خود شده اید
  • و…

حال به سراغ ویژگی و امکانات سی آر ام می رویم، مزایای این نرم افزار بسیار است که در این قسمت به تعدادی از آن ها اشاره کرده ایم:

مدیریت کردن وظایف، فراموش نکردن درخواست های مشتریان، فراموش نکردن مشتری و وظایف خود، به دست آوردن رضایت کاری، عدم نیاز در حضور همیشگی مدیران، دسترسی راحت به اطلاعات و فعالیت های مشتریان، کیفیت کارها، بهبود روند کاری کارمندان، انجام امور بازاریابی و فروش محصولات، ارائه خدمات پس از فروش و… است.

کلام آخر

سی آر ام با قابلیت ها و امکاناتی که دارد می تواند روز به روز مجموعه ما را به سمت موفقیت سوق دهد و به ما کمک کند تا در توسعه سازمان از رقبا پیشی بگیریم. ارتباط با مشتریان، نحوه برخورد، انجام کارها در مدت زمان کوتاه و… مهمترین عامل در همه کسب و کارها محسوب می شوند که این موارد را با وجود نرم افزار سی آر ام می توانیم به خوبی پیش ببریم.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید نرم افزار سی آر ام ابری می توانید با شرکت مدیافون ارتباط بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *