مدیافون

با مرکز تماس، تعریف مرکز تماس و وظایف آن آشنا شوید

مرکز تماس یا همان کال سنتر متشکل از تجهیزات سخت افزاری جهت برقراری ارتباطات به همراه تعدادی از نیرو های انسانی است که به صورت اپراتور برای پاسخگویی به تماس ها حضور دارند.

به بیان ساده تر می توان تعریف مرکز تماس را اینگونه بیان کرد که یک واحد برای تعامل با مشتریان و همچنین در اختیار قرار دادن امکانات به آن ها است. سه دسته مرکز تماس وجود دارد به نام های مرکز تماس ورودی، مرکز تماس خروجی و مرکز تماس هیبرید یا ترکیبی هستند.

وظایف مرکز تماس به چه صورت است؟

مراکز تماس در هر کسب و کاری وظایف مشخصی دارند که این وظایف نظیر:

پاسخ گویی به تماس مشتریان: مشتریان جهت خرید هر محصولی ممکن است سوال های مختلفی داشته باشند که وظیفه هر اپراتور این است در زمان به وجود آمدن سوال درباره محصولات پاسخ قانع کننده ای دریافت کند، نحوه پاسخگویی به مشتریان بسیار مهم است چرا که با پاسخگویی صحیح و دقیق می توان مشتریان را به خود وفادار نگه داشت.

پشتیبانی فنی: استفاده کردن برخی محصولات به دلیل پیچیدگی‌ ممکن است برای مشتریان دشوار محسوب شود به همین دلیل نیاز به پشتیبانی فنی با متخصص مخصوص در این موارد و حتی در مرحله نصب و راه اندازی داریم.

فروش: جهت اطلاع رسانی در خصوص تخفیف‌های اعمال شده، اعلام محصولات جدید و … جهت جذب مشتریان با برقراری تماس داریم.

حال که با تعریف و وظایف مرکز تماس آشنا شدید بهتر است به سراغ معرفی مراکز تماس رایگان برویم.

مرکز تماس های رایگان الستیکس، ایزابل، 3cx و سیموتل هستند. که هر کدام را به صورت جداگانه معرفی نموده ایم.

مرکز تلفن الستیکس

الستیکس (Elastix) یک سیستم تلفنی بر پایه استریسک است اکثر عموم این مرکز تماس را به عنوان محبوب ترین سیستم استریسک کد باز می شناسند.

الستیکس یک سیستم تلفنی کامل و جامع رایگان است این سیستم در سازگاری با سخت افزارها ، نرم افزارها و تجهیزات ارتباط تلفنی به خوبی عمل می کند الکستیکس در رقابت با سایر مرکز تلفن ها پیشی میگیرد. این سیستم تلفنی قابلیت های بی نظیر فراوانی دارد با استفاده کردن از مرکز تماس الستیکس می توان یک سیستم تلفنی تحت شبکه ویپ مبتنی بر آی پی با قابلیت های زیر را راه اندازی کرد.

  • منشی تلفنی گویا
  • اطلاع رسانی خودکار
  • دارای صندوق صوتی
  • ضبط کردن تمامی مکالمات و شنود آن ها
  • دارای صف انتظار برای تماس ها
  • ایجاد زمان بندی مختلف جهت دریافت تماسها
  • ارسال و دریافت فکس به ایمیل
  • ثبت تعریف مدیران با دسترسی های مخصوص
  • مکالمه تصویری
  • ایجاد اتاق کنفرانس
  • امکان اتصال به گوش تلفن همراه و کامپیوتر

مرکز تلفن ایزابل

مرکز تماس ایزابل (issabel) با هدف تعریف یک ارتباط تلفنی یکپارچه با امکانات بسیار برای استفاده همه کسب و کارها ساخته شده است، ایزابل نیز یکی از محبوب ترین نرم افزارها جهت راه اندازی مرکز تماس است. قابلیت سازگاری با انواع سخت افزارها و تجهیزات این نرم افزار نسبت به الکستیکس بیشتر است همچنین باید بدانید که تمامی امکانات و قابلیت های الکستیکس را ایزابل نیز دارد بعلاوه امکانات دیگری نیز نظیر:

  • قابلیت پیگیری تماس روی گروهی از داخلی ها
  • امنیت بالا
  • قابلیت انتقال تماس ها
  • قابلیت اعمال پشت خطی
  • قابلیت پیگیری تماس روی گروهی از داخلی ها
  • شنود مکالمات
  • قابلیت ست کردن داخلی روی گوشی تلفن همراه در بستر اینترنت

مرکز تماس 3CX

این مرکز تماس مبتنی بر پایه سیپ است، 3CX برقراری تماس داخلی و عمومی را با کمک پروتکل اینترنتی ممکن می سازد. مدیریت و نگهداری و همچنین پشتیبانی این مرکز تماس بسیار آسان و راحت است. از جمله امکانات مهم مرکز تماس 3CX به شرح زیر است؛

  • راه اندازی، نصب و مدیریت راحت
  • هزینه ارتباطات تلفنی به صرفه تر
  • توانایی امکان ارتباط و یکپارچگی با سی آر ام ها متفاوت
  • راه اندازی به صورت cloud
  • انجام ارتباطات سیار با برنامه آیسو

مرکز تماس سیموتل

این مرکز تماس (Simotel) بر پایه پروتکل سیپ طراحی شده ولی از چندین پروتکل مرسوم ویپ پشتیبانی میکند. ارتباط با سایر نرم افزارها و سی آر ام ها از طریق وب سرویس جزو مزیت های سیموتل است. مزایای بیشتر سیموتل به شرح زیر است.

  • طراحی سناریو تماس در محیط گرافیکی
  • تعیین و تفکیک سطح دسترسی ها
  • گزارش گیری از تماس ها به صورت جزئی و نموداری
  • امنیت بالا
  • امکان ارسال پیام صوتی
  • پشتیبانی از HA

دلیل اهمیت مراکز تماس ها چیست و چه کسب و کارهایی به آن احتیاج دارند؟

امروز اکثر کسب و کارها، سازمان ها، شرکت ها، مراکز درمانی و یا کسب و کارهایی نظیر رستوران ها، فست فود ها و… که ارتباط با تلفن لازمه کار آن هاست و باید نحوه صحیحی برای ارتباط با مشتریان برگزینند اهمیت دارد و این مشاغل تمایل بسیار زیادی در استفاده از مراکز تماس باید داشته باشند.

وجود یک مرکز تماس برای یک کسب و کار، باعث می شود تا آن سازمان امکانات فراوانی در اختیار مشتریان خود قرار دهد و رضایت آن ها را جلب نماید با استفاده از مرکز تماس مشتریان قادرند تا در هر زمان و مکانی که وجود دارند بتوانند به سرعت و به آسانی با کسب و کارهای شما ارتباط برقرار کنند این امر در وفا داری مشتریان نسبت به مجموعه شما بسیار موثر است.

همچنین بسیاری از شرکت های بزرگ گردشگری و هتل های اسم و رسم دار در کشور جهت ارائه خدمات خود برای مشتریان و ارائه اطلاعات به صورت دقیق و کامل به آن ها نیازمند استفاده از مراکز تماس هستند.

علاوه بر آن در مراکز پزشکی و بیمارستان های کشور سال هاست که مراکز تماس نقش مهمی دارند و از این روش در مدیریت تماس ها و رضایت بیماران استفاده می کنند که باعث شده است یک گام بلندی در این مسیر برداشته شود چرا که هیچ اتلاف وقت، سردرگمی و نارضایتی وجود ندارد.

کلام آخر:

با مطالب گفته شده به این نتیجه می رسیم که در جهت رشد و توسعه کسب و کارهای خود مرکز تلفن ابری یا غیر ابری مناسبی با توجه به نیاز ها و شرایط مشاغل خود انتخاب نماییم و به دنبال نصب و راه اندازی آن باشیم، بهتر است قبل از تهیه هر محصولی به فکر مسائل مهم اعم از امنیت بالا در حفظ اطلاعات و یا امکانات مفید برای مشاغل خود باشیم جهت کسب اطلاعات بیشتر با مدیافون ارتباط بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *