مدیافون

4 دلیل برای اینکه شماره تلفن اینترنتی نخریم!

چرا نباید شماره تلفن اینترنتی بخریم؟ به منظور پاسخ به این پرسش همانند رویکردهای سابق مدیافون در ارائه اطلاعات کامل مشاوره ای بر آن شدیم تا توضیحات کاملی در این رابطه ارائه دهیم. در مقاله قبل توضیحات کاملی در خصوص مزایای راه اندازی و استفاده از شماره تلفن اینترنتی ارائه شد. مطمئنا انجام هر کار درستی با برآورد هزینه و فایده آن و در نظر گرفتن تمام چالش ها و مشکلات پیش رو منجر به نتیجه دلخواه می شود. پس در ادامه همراه ما باشید تا برخی از موضوعاتی که احتمالا در روند استفاده از شماره تلفن اینترنتی شما را با چالش مواجه می سازد آگاه کنیم.

اینترنت مناسب ندارید

همانطور که از نام تلفن اینترنتی پیداست، استفاده از این سرویس منوط به در اختیار داشتن اینترنت مناسب با پهنای باند و سرعت دانلود و آپلود مناسب است. این اولین شرط و مهم ترین پیش نیاز در اختیار داشتن تلفن اینترنتی است و در صورتی که به هر علت در این بخش دچار چالش و مشکلات هستید پیشنهاد ما این است که از خطوط تلفن اینترنتی به هیچ عنوان استفاده نکنید.

اما داشتن چه نوع اینترنتی برای استفاده از شماره تلفن اینترنتی مناسب است؟

به طور ساده اگر بخواهیم توضیح دهیم اینترنت های موجود در کشور به 4 دسته FTTH مخابرات، ADSL، TD_LTE و اینترنت رادیویی تقسیم می شوند. اینترنت FTTH صرفا در اختیار شرکت مخابرات ایران قرار دارد و به همین علت امکان فعالسازی خط تلفن اینترنتی به صورت مستقیم را ندارند. اما از بین سه گزینه موجود، اینترنت ADSL تا 8 مگابیت برثانیه، مودم های TD_LTE تا 40 مگابیت بر ثانیه و اینترنت های رادیویی تا 100 مگابیت بر ثانیه پهنای باند در اختیار مشترکین قرار می دهند.

هر یک از سرویس های مطرح شده توانایی برقراری تعداد تماس های همزمان مشخصی را دارند. به عنوان مثال در صورتی که از اینترنت ADSL استفاده می کنید می توانید از خطوط تلفن خانگی با قابلیت برقراری یک تماس همزمان استفاده کنید و در صورتی که از اینترنت TD_LTE استفاده می کنید امکان برقراری ارتباط تا 10 تماس همزمان هم میسر است. سرویس های رادیویی نیز می توانند تا 100 تماس همزمان برقرار کنند.

با توجه به موارد فوق به طور واضح و مشخص در صورتی که سرویس اینترنت مناسب با ظرفیت برقراری تماس دلخواه را در اختیار نداشته باشید دچار مشکلات و چالش های عدیده ای خواهید شد.

زیر ساخت شبکه ندارید

مجموعه ها و سازمان ها در صورتی که نیاز به استفاده از شماره تلفن اینترنتی داشته باشند می بایست از بستر شبکه مطمئن و مناسبی استفاده کنند. منظور از زیر ساخت شبکه داشتن تجهیزات مناسب به منظور برقراری ارتباط مطمئن و بدون مشکل با سرورهای اپراتور ارائه دهنده خدمات است. به عنوان مثال در صورتی که در سازمانی 15 نفر قصد استفاده از شماره تلفن اینترنتی را داشته باشند علاوه بر نیاز به اینترنت رادیویی، سوئیچ، سرور و در صورت تمایل میکروتیک هم مورد نیاز است.

در برابر تغییرات مقاومت دارید

بدون تعارف باید گفت برخی از ما در برابر استفاده از فناوری های روز امکانات جدید مقاومت زیادی داریم. به عنوان مثال هنوز هم بسیاری از افراد به جای استفاده از ایمیل مایل به استفاده از فکس هستند و یا در برابر استفاده از نرم افزارهای توسعه یافته سی آر ام مقاومت کرده و به جای آن از سررسید برای ثبت اطلاعات مشتریان استفاده می کنند.

موضوع مقاومت در برابر تغییرات اگر در لایه های پایینی سازمان همچون کارمندان باشد احتمالا از طریق آموزش و ارائه دستاوردهای فناوری های جدید حل می شود اما اگر مشکل در لایه های بالایی و مدیریتی سازمان باشد، به علت عدم اعتقاد مدیر بر داشتن نتایج و خروجی های مناسب به طور حتم کلیت پروژه با شکست مواجه می شود.

اپراتور مناسبی را برای استفاده از شماره تلفن اینترنتی انتخاب نمی کنید

در سایر مقالات گفته شد که تعداد اپراتورهایی که مجوز بهره برداری از خطوط تلفن ثابت را دریافت کرده اند  به 17 مورد رسیده است. اما صرف دریافت مجوز برای این اپراتورها قیاس صحیحی در خصوص عملکرد ها نیست. هر یک از این اپراتورها بر اساس فاکتورهایی همچون پایداری سرویس، گستردگی زیرساخت، خدمات پشتیبانی مطلوب و رضایتمندی کلی مشتریان دسته بندی می گردند.

بر اساس در نظر گرفتن فاکتورهای عنوان شده می توان گفت اپراتورهای آسیاتک، پیشگامان و شاتل کیفیت بهتری نسبت به سایرین دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *